VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Ing. Eva Bartušková
I. Úvodní ustanovení a vysvětlení účelu všeobecných obchodních podmínek
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále též uváděné jen zkratkou „VOP“) platí pro nákup digitálních produktů: e-booků (elektronických knih) a online návodů a kurzů (dále též jen jako „digitální obsah“ nebo „produkt“) a dále pro objednávku služeb (konzultací v oblastech šicího rozvoje – dále též jako „služby“) provozované Ing. Evou Bartuškovou, IČ: 21740712, se sídlem Jungmannova 1035/6, Šlapanice, PSČ 66451, ŽL vydal Úřad městské části Praha 6, (dále též jen jako „Prodávající“).
2. Nákup digitálního obsahu a služeb probíhá na základě kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím. Proces uzavírání kupní smlouvy je podrobně popsán v čl. III. VOP. Tyto VOP jsou dokumentem, který je nedílnou součástí kupní smlouvy a podrobně uvádí a vysvětluje práva a povinnosti obou stran kupní smlouvy, tedy Kupujícího i Prodávajícího. Ujednání, která jsou v kupní smlouvě odlišná od ustanovení VOP, mají přednost (tedy text kupní smlouvy je nad textem VOP). VOP řeší i některé další otázky, které s nákupem digitálního obsahu a služeb souvisí.
3. Přeji si, aby pro vás moje produkty a služby byly přínosné a aby čas strávený s mými produkty byl pro vás příjemný a abyste přesně věděli, jak celý proces nákupu produktu od jeho výběru až po dodávku probíhá, co můžete očekávat a jak vyřeším vaše požadavky. Toto vše naleznete v těchto VOP.
4. VOP obsahují informace, které potřebujete mít k dispozici ještě před tím, než u mě nakoupíte. Prosíme, přečtěte si VOP pečlivě a v případě, že k nim budete mít připomínky či dotazy, kontaktujte mě ještě před objednáním produktu (tj. před kliknutím na tlačítko „Objednat“, ,,To chci“ nebo jiné mířící k objednávce). Kontakty naleznete v čl. II. VOP. Vzájemná komunikace je nejlepším způsobem, jak eliminovat případné budoucí nejasnosti mezi námi. Tím, že kliknete na tlačítko „Objednat“, ,,To, chci“ nebo jiné mířící k objednávce, mi dáváte signál, že jste VOP viděli, četli a souhlasíte s takovým průběhem obchodu, jaký zde popisuji. Dáváte tím i signál, že svoji objednávku myslíte vážně, a že jste stejně jako já připraveni splnit své závazky z následně uzavřené kupní smlouvy (tedy já jako Prodávající především dodat vám produkt nebo službu přesně podle vaší objednávky a vy jako Kupující zaplatit za dodaný produkt nebo službu dohodnutou cenu).
5. Ve VOP máte k dispozici všechny podstatné informace. Pro rychlejší orientaci je tu obsah:
Obsah VOP:
I. Úvodní ustanovení a vysvětlení účelu obchodních podmínek
II. Důležité pojmy (definice)
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
IV. Cena produktů a platba
V. Dodací podmínky
VI. Údaje o funkčnosti digitálního obsahu a jeho součinnosti s hardwarem a softwarem, uživatelský účet
VII. Odstoupení od kupní smlouvy
VIII. Záruka, práva z vadného plnění
IX. Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
X. Závěrečná ustanovení
II. Důležité pojmy (definice)
1. PRODÁVAJÍCÍ.
Prodávajícím je fyzická osoba:
Ing. Eva Bartušková
IČ: 21740712 ŽL vydal Úřad městské části Praha 6
prodávající není plátcem DPH
se sídlem Jungmannova 1035/6, Šlapanice 66451
Adresa pro doručování: K Vizerce 950, Praha 16400
Kontaktní telefon: +420 721562625
Adresa pro doručování elektronické pošty: eva@bareva.cz
Prodávajícím je fyzická osoba, která se zabývá výrobou a prodejem textilních výrobků, vytvářením a prodejem návodů a vedením kurzů v oblasti rukodělné tvorby - jak živých tak online kurzů.
2. KUPUJÍCÍ.
Kupující je ten, kdo prostřednictvím prodejní stránky uzavře se mnou, jako Prodávajícím, kupní smlouvu, a tím objedná nějakou službu nebo koupí některý z nabízených digitálních produktů nebo služeb. Kupujícím může být podnikatel (podnikající fyzická osoba často také uváděná jako OSVČ anebo právnická osoba, např. s.r.o. nebo akciová společnost) anebo spotřebitel.
3. SPOTŘEBITEL.
Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, bude se mít zato, že kupní smlouvu uzavíráte jako podnikatel a ne jako spotřebitel.
4. SPOTŘEBITELSKÁ SMLOUVA.
Je jí kupní smlouva, ve které jako Kupující vystupuje spotřebitel. Podle platných zákonů je spotřebitel více chráněn než kupující, který není spotřebitelem. Současně má prodávající i více povinností vůči spotřebiteli než vůči jinému kupujícímu a je povinen poskytnout spotřebiteli informace stanovené jak občanským zákoníkem, tak zákonem na ochranu spotřebitele. Je-li kupujícím jiná osoba než spotřebitel, neužijí se ta ustanovení VOP, která slouží výhradně pro ochranu spotřebitele.
5. SMLOUVA UZAVŘENÁ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM.
Je kupní smlouva, pokud je uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj. je uzavřena, aniž by se Prodávající a Kupující museli osobně potkat, protože ji uzavírají přes internetové rozhraní na stránce www.bareva.cz či na sociálních sítích (na základě objednávky učiněné přímo na prodejních stránkách vyplněním potřebných údajů Kupujícím) nebo prostřednictvím mailové komunikace, telefonicky nebo s využitím obdobných komunikačních prostředků. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a telefonní hovory) si hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované vaším operátorem resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
6. ROZHODNÉ PRÁVNÍ PŘEDPISY.
Jsou to platné právní předpisy, kterými se řídí vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím. Jde zejména o zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy je Kupujícím spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
1. Kupující objednává produkt i služby přes webové stránky www.bareva.cz nebo přes prodejní stránku, tj. skrze objednávkový systém, odesláním vyplněného objednávkového formuláře, případně zasláním objednávky e-mailem. K přijetí nabídky kupujícím dochází buď odesláním elektronické zprávy s oznámením, že kupující chce zakoupit nabízený návod či se přihlašuje do živého kurzu, v případě online kurzů a návodů také vyplněním elektronické přihlášky příslušné pro daný kurz.
2. POPIS PRODUKTU A SLUŽEB. Na prodejní stránce je uveden podrobný popis nabízeného digitálního obsahu i služeb. Vždy je uvedeno, co produkt či služba zahrnuje, komu jsou určeny a v jakém formátu / jakým způsobem jsou poskytovány. Veškeré prezentace produktů a služeb uvedené na prodejní stránce jsou informativního charakteru. Jako Prodávající nejsem povinna uzavřít kupní smlouvu ohledně těchto produktů. Ustanovení § 1732 odst. 2. NOZ se nepoužije.
3. OBJEDNÁNÍ PRODUKTU. Pro objednání produktu přes prodejní stránku slouží objednávkový formulář konkrétního produktu, kde jako Kupující vyplníte údaje pro fakturaci (zejména e-mailovou adresu pro dodání produktu, případně jméno, příjmení, adresu, u podnikatelů IČO, případně DIČ), zvolíte způsob úhrady.
OBJEDNÁNÍ SLUŽEB. Služby lze objednat e-mailem zaslaným na adresu eva@bareva.cz nebo prostřednictvím objednávkového formuláře na prodejní stránce, kdy vyplníte položky formuláře (zejména e-mailovou adresu, jméno a popis požadované služby).
Před odesláním objednávky vám je umožněno zkontrolovat a měnit údaje vložené do objednávkového formuláře a případně ještě opravit vzniklé chyby a nesrovnalosti. Objednávku odešlete kliknutím na tlačítko „Objednat“, ,,To chci“ nebo jinak označené tlačítko pro objednání.
O obdržení objednávky produktu v případě nákupu zboží, návodů či kurzů přes e-shop budete informováni e-mailem zaslaným na vaši elektronickou adresu, kterou jste zadali v objednávce nebo při registraci. Součástí tohoto mailu potvrzujícího obdržení vaší objednávky jsou platné obchodní podmínky ve formátu PDF. Informace o obdržení objednávky je zasílána automaticky. Doručením potvrzení o přijetí objednávky na vaši elektronickou adresu uvedenou v objednávce je kupní smlouva uzavřena. Jakékoli změny uzavřené kupní smlouvy (včetně zrušení objednávky) jsou poté možné jen na základě písemné dohody se mnou odeslané na moji elektronickou adresu.
O obdržení objednávky/služby budete rovněž informováni automatickým e-mailem zaslaným na vaši elektronickou adresu, kterou jste zadali v objednávce. Na základě takto zaslané objednávky vám pošlu e-mail, ve kterém navrhnu způsob plnění vámi požadované služby a termín její realizace. Součástí tohoto e-mailu jsou platné obchodní podmínky ve formátu PDF. Jakmile mi e-mailem potvrdíte termín a způsob realizace vámi požadované služby, vystavím vám fakturu, kterou odešlu na vaši elektronickou adresu. Doručením e-mailu s fakturou za požadované služby na vaši elektronickou adresu je kupní smlouva uzavřena.
Jakékoli změny uzavřené kupní smlouvy (včetně zrušení objednávky) jsou poté možné jen na základě písemné dohody se mnou odeslané na moji elektronickou adresu.
V pochybnostech vás můžu kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, má se zato, že objednávka vůbec nebyla podána a takovou objednávkou se nadále nezabývám.
4. Kupní smlouva i VOP se uzavírají v českém jazyce. Smlouva se uzavírá v elektronické podobě, tvoří ji vaše objednávka, její přijetí z naší strany a tyto VOP. Smlouvu archivujeme v elektronické podobě, není přístupná třetím osobám. Na vyžádání vám ji zašleme.
IV. Cena produktu a platba
1. CENA PRODUKTU A SLUŽEB. U jednotlivých nabízených produktů je vždy uvedena i jejich cena. Ceny jsou platné po celou dobu, kdy jsou na stránkách uvedeny. V případě zboží, které není v nabídce e-shopu a prodávající jej vyrábí na základě dispozic kupujícího, je cena určena individuálně dohodou smluvních stran.
2. Sjednanou kupní cenou je cena uvedená u produktu či služby v okamžiku odeslání Vaší objednávky (uvedená v odeslaném objednávkovém formuláři). Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na prodejní stránce (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání cen) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání kupní smlouvy, pak nejsem povinna vám za takovou zjevně chybnou cenu produkt dodat, a to ani v případě, že došlo k automatickému potvrzení o přijetí objednávky. V případě, že by již došlo z vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsem oprávněna od kupní smlouvy odstoupit. Dojde-li ke změně kupní ceny v době mezi odesláním vaší objednávky a jejím potvrzením z mojí strany, platí kupní cena platná v okamžiku odeslání objednávky, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.
3. Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsem povinna vám produkt dodat až po úplném zaplacení sjednané kupní ceny. Do okamžiku úplného zaplacení kupní ceny zůstává produkt v mém vlastnictví.
4. ZPŮSOB PLATBY. Kupní cenu je možné uhradit bezhotovostně bankovním převodem na můj bankovní účet: pokyny k platbě, obdržíte v příloze e-mailu potvrzujícího přijetí objednávky. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována a produkt co nejdříve dodán či služba co nejdříve realizována.
V případě nákupu zboží přes e-shop může kupující zboží také hradit prostřednictvím platební brány.
Online platby pro nás zajišťuje platební brána Comgate. Poskytovatel služby, společnost ComGate Payments, a.s., je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Další informace a kontakty na www.comgate.cz.
ComGate Payments, a.s.
Gočárova třída 1754/48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel: +420 228 224 267
Platební brána umožňuje platit formou online bankovního převodu, což je platba prostřednictvím internetového bankovnictví s okamžitým potvrzením úhrady.
Proces platby
Ze seznamu bank si zákazník vybere svou banku.
Po výběru banky má zákazník možnost zaplatit platbu prostřednictvím QR kódu nebo klikne na “Zaplatit v internetovém bankovnictví” a je přesměrován do internetového bankovnictví.
Po přihlášení do online bankovnictví se mu zobrazí předvyplněný platební příkaz. V tomto příkazu nemá zákazník možnost měnit částku, variabilní symbol ani banku příjemce.
Po zaplacení dojde k přesměrování zákazníka opět do e-shopu.
Pokud zákazník nenajde svou banku mezi online bankovními převody, zvolí metodu ostatní banky.
Poté se mu zobrazí platební údaje k platbě jako číslo účtu protistrany, částka a variabilní symbol.
Zákazník se přihlásí do svého internetového bankovnictví. Zde zadá údaje, které zobrazila platební brána.
V případě, že zákazníkův mobil podporuje čtení QR kódů, může zákazník zaplatit pomocí QR platby.
Po zadání údajů k platbě nebo jejich načtení přes QR kód je možné platbu potvrdit.
Po zaplacení dojde k přesměrování zákazníka zpět do e-shopu.
Kupní cena se hradí v korunách českých.
5. SPLATNOST KUPNÍ CENY. V případě bezhotovostního převodu je kupní cena digitálního produktu splatná do 7 dnů od potvrzení přijetí objednávky, kupní cena služby je splatná do 7 dnů od zaslání faktury, nebo do začátku čerpání služby podle toho, co nastane dříve. Datum splatnosti je uvedené v pokynech k platbě, v přiloženém dokumentu Objednávka, resp. na faktuře. Kupní cena je zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na můj bankovní účet. V případě, že se jedná o výrobu zboží na zakázku, mohou se strany dohodnout na úhradě zálohy ve výši nejméně 50% ceny zboží do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy s tím, že zbývající část ceny bude uhrazena po dokončšení zboží, nejpozději v okamžiku předání zboží. Dochází-li k osobnímu předání zboží, je možná úhrada kupní ceny v hotovosti.
Takto uhrazená částka je zálohou na kupní cenu ve výši 100% kupní ceny a o přijetí platby vám přijde e-mailem potvrzení o přijaté platbě. V příloze tohoto e-mailu obdržíte fakturu, která zároveň slouží i jako dodací list.
Ustanovení § 2119 odst. 1 NOZ se nepoužije.
6. Vybrané digitální produkty je možné platit také formou splátkového kalendáře dle podmínek uvedených u daných produktů. Jednorázová úhrada je oproti splátkovému kalendáři cenově zvýhodněna. Uzavřením smlouvy se kupující zavazuje uhradit celou cenu produktu bez ohledu na to, zda produkt plně využije či nikoliv (např. neúčastní se všech setkání v rámci kurzu, předčasně ukončí účast v kurzu apod.). V případě rozdělení ceny produktu do několika splátek je kupující povinen uhradit všechny předepsané splátky.
V případě neuhrazení navazujících plateb bude kupujícímu odebrán přístup k objednanému produktu (do členské sekce nebo podpůrné skupiny kurzu) bez nároku na vrácení již uhrazené splátky nebo splátek.
V.
A. Dodací podmínky produktu
1. ZPŮSOB DODÁNÍ PRODUKTU. Zboží dodá prodávající kupujícímu v dohodnuté lhůtě. Hmotné výrobky odešle prodávající kupujícímu dohodnutým způsobem (dohodnutý dopravce, osobní předání apod.). Náklady na přepravu budou připočteny k ceně zboží.
Je-li produktem digitální produkt ve formátu .docx nebo .pdf, bude vám po uhrazení kupní ceny na vámi sdělenou elektronickou adresu zaslán odkaz, na kterém je možno obsah stáhnout či otevřít.
V případě online návodů nebo kurzů je doba, ve které kurz probíhá, stanovená ve vypsaných podmínkách příslušného kurzu. Není-li u kurzu uvedena konkrétní doba, je kurz přístupný kdykoliv a kupující k němu získává přístup bez zbytečného odkladu po uhrazení kupní ceny (stejně jako přístup do facebookové soukromé skupiny, pokud je podpůrnou částí kurzu nebo jiného digitálního produktu). (podmínky užívání jsou uvedeny v čl. VI těchto VOP).
Jedná-li se o živý kurz, probíhá plnění smlouvy na místě uvedené ve vypsaných podmínkách kurzu.
2. DODACÍ LHŮTA. Délka dodací lhůty závisí na zvoleném způsobu platby. Je-li platba prováděna běžným bankovním převodem, bude produkt dodán nejpozději následující pracovní den poté, kdy bude platba připsána na můj bankovní účet. Výjimkou může být dodání produktu v případě, kdy neuvedete u své platby správný variabilní symbol. V takovém případě se může dodání produktu zdržet, protože nedojde k automatickému spárování platby s objednávkou.
3. NÁKLADY NA DOPRAVU. S ohledem na charakter produktu nejsou účtovány žádné náklady na dopravu.
4. Po dodání produktu si prosím co nejdříve zkontrolujte funkčnost a dostupnost obsahu a zjistíte-li nedostatky nebo vady, kontaktujte mě prosím, abych mohla provést nápravu. Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VIII těchto VOP.
5. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu .docx a pdf.
B. Dodací a storno podmínky služeb
1. ZPŮSOB DODÁNÍ SLUŽEB. Služba bude dodána dle podmínek uvedených v popisu služby na prodejní stránce nebo dle podmínek individuálně sjednaných. Termíny pro plnění služeb se sjednávají výhradně na pracovní dny a musí být sjednány písemně prostřednictvím elektronické pošty.
2. INFORMACE, PODPŮRNÉ MATERIÁLY A ZÁZNAMY. Veškeré informace a jakékoli písemné podklady, materiály, audio i video záznamy, doporučení, techniky a další metody předávané prodávající jsou určeny pouze pro účely plnění dané služby a pro osobní potřebu Kupujícího. Není dovoleno je bez písemného souhlasu Prodávající jakkoli sdělovat, předávat dál třetím osobám, upravovat, rozšiřovat a kopírovat je v celém či částečném rozsahu, používat je k jakýmkoli komerčním účelům či kdekoli publikovat. Prodávající i Kupující berou tímto na vědomí, že veškeré informace, které o sobě vzájemně získají v rámci plnění služby, jakou pokládány za důvěrné a jako s takovými s nimi budou nakládat.
3. ZRUŠENÍ SLUŽBY A STORNO PODMÍNKY. Kupující i Prodávající jsou oprávněni objednanou službu zrušit před započetím plnění dané služby a to písemně zasláním zprávy na elektronickou adresu druhé smluvní strany.
Za zrušení objednané služby ze strany Kupujícího je považováno také nedodání všech potřebných podkladů a nastavení potřebných přístupů v dohodnutém termínu nebo nedostavení se na dohodnutou konzultaci do 15 minut od dohodnutého termínu zahájení konzultace.
Zruší-li objednanou službu Kupující alespoň 1 pracovní den a minimálně 24 hodin před dohodnutým zahájením plnění objednané služby, může požadovat náhradní termín pro plnění služby nebo vrácení uhrazené platby za nevyužitou službu.
Zruší-li Kupující objednanou službu méně než 1 pracovní den a 24 hodin před dohodnutým zahájením plnění objednané služby, platba za nevyužitou službu propadá ve prospěch Prodávající.
Dostaví-li se Kupující na dohodnutou konzultaci se zpožděním, zmeškaný čas se započítává jako využitý čas plnění služby. Dostaví-li se Prodávající na dohodnutou konzultaci se zpožděním, nahradí zmeškaný čas Kupujícímu v dvojnásobné délce.
Zruší-li Prodávající dohodnutou službu, nabídne Kupujícímu nejbližší možný volný termín pro její náhradní plnění. Kupující má právo rozhodnout se, zda využije službu v náhradním termínu, nebo mu bude vrácena platba za objednanou službu v plné výši.
VI. Údaje o funkčnosti digitálního obsahu a jeho součinnosti s hardwarem a softwarem, uživatelský účet
1. Digitální obsah zasílám pouze vám, jako Kupujícímu, na vaši elektronickou adresu, případně zpřístupněním soukromé facebookové skupiny, kde je obsah umístěn. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu .docx a pdf. K přehrání obsahu ve facebookové skupině je nutné se přihlásit do této skupiny. Obsah se přehrajete pomocí internetového prohlížeče podporujícího video přehrávání. Software musí obsahovat obvyklé zvukové kodeky. Pro online přehrávání obsahu je nezbytné, abyste byli připojeni k síti internet s dostatečnou rychlostí připojení. Dále je nutné, aby váš hardware umožňoval zvukový výstup. Neodpovídám za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti vašeho internetového připojení. Může se stát, že je obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru.
2. Digitální obsah je chráněn autorským právem a není možné jej bez mého výslovného souhlasu dále šířit nebo umožnit jeho užití dalšími osobami. Produkty slouží pouze ke vzdělávacím účelům a informačním účelům a jsou vytvořeny s využitím mých znalostí a zkušeností. Jedná se o návody a doporučení a záleží na vašich schopnostech a dalších okolnostech, jaké výsledky s jejich pomocí dosáhnete. Produkty nemohou nahradit osobní konzultaci. Neodpovídám za váš případný neúspěch v aplikaci postupů, rad a doporučení uvedených v produktu.
3. SOUKROMÁ FACEBOOKOVÁ SKUPINA K přístupu do facebookové skupiny obdržíte přístupové údaje obratem po úhradě kupní ceny. Zavazujete se dodržovat mlčenlivost o přístupových údajích a neumožnit jejich použití třetím osobám. Jako Kupující se zavazujete udržovat vaše údaje aktuální a pravdivé. V případě porušení vašich povinností týkajících se ochrany autorských práv a nebo závažného porušení těchto VOP jsem oprávněna po předchozím upozornění vám facebookovou skupinu znepřístupnit či zrušit. Není-li na prodejní stránce při objednávce produktu uvedeno jinak, garantuji vám možnost přístupu do facebookové skupiny zakoupeného online kurzu po dobu 1 roku od udělení přístupu, pak bude přístup do této skupiny zrušen bez předchozího upozornění.
VII. Odstoupení od kupní smlouvy
Kupující má právo podle § 1829 občanského zákoníku do 14 dnů ode dne převzetí zboží odstoupit od kupní smlouvy. Toto právo se vztahuje na hmotné výrobky, a to pouze na ty, které nebyly upraveny na základě požadavku kupujícího. Odstoupení tedy není možné v případě, že zboží je vyrobeno pro kupujícího na zakázku, tzn. je vyrobené podle přání kupujícího nebo podle jeho přání nějakým způsobem upraveno.
Od smlouvy o účasti v online kurzu je možné odstoupit nejpozději poslední den před zahájením kurzu, v případě kurzů přístupných kontinuálně, nejpozději před doručením vstupních údajů do členské sekce na webu prodávajícího. Stejné podmínky platí pro online Šicí klub..
Od smlouvy o účasti v živém kurzu je možné odstoupit nejpozději 7 dní před zahájením kurzu.
Od smlouvy na dodání návodů je možné odstoupit před dodáním návodu. Po jeho dodání již od smlouvy není možné odstoupit. Jedná-li se o videonávod umístěný v členské sekci na webu prodávajícího, může kupující od smlouvy odstoupit nejpozději před dodáním přístupových údajů do členské sekce.
K odstoupení od smlouvy dochází v okamžiku, kdy je prodávajícímu doručeno „Oznámení od odstoupení od smlouvy“ (formlulář viz níže) na el. adresu eva@bareva.cz
Oznámení o odstoupení od smlouvy
Oznamuji/oznamujeme, že tímto odstupuji/odstupujeme od smlouvy o nákupu tohoto zboží: ………………………….
Datum objednání zboží……………………..
Datum obdržení zboží ……………………..
Jméno a příjmení kupujícího: ……………………………..
Adresa kupujícího: ……………………….
Datum: …………………………………
Odstoupí-li kupující od smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel, a to bez známek užívání či opotřebení. Náklady na vrácení zboží nese kupující.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal.
Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
V případě odstoupení od smlouvy na poskytnutí služeb (kurzy, návody), vrátí prodávající kupní cenu kupujícímu do 7 dnů ode dne odstoupení od smlouvy.
Jako Kupující můžete od smlouvy odstoupit i v dalších případech stanovených zákonem nebo kupní smlouvou a VOP, zejména v případě vadného plnění (článek IX. VOP). Jako Prodávající jsem oprávněna od kupní smlouvy odstoupit v případě vašeho prodlení s platbou kupní ceny, pokud je delší než 10 dní po splatnosti a v případě podstatného porušení vašich povinností z kupní smlouvy, zejména v případě, kdy by došlo k neoprávněným zásahům, porušení autorských práv nebo neoprávněnému předání přístupových údajů třetí osobě a v dalších případech stanovených zákonem.
Je-li Vám společně se zbožím poskytnut dárek, je darovací smlouva mezi námi uzavřená s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy z vaší strany bez uvedení důvodů, pozbývá darovací smlouva účinnost a jste povinni nám poskytnutý dárek nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vrátit.
VIII. Záruka, práva z vadného plnění
1. Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2165 až 2174 NOZ.
2. Práva ze záruky se řídí zejména ustanoveními § 2113 až 2117 a § 2161 až 2164 NOZ.
3. Jako Prodávající vám odpovídám, že zboží při převzetí nemá vady. Jste-li spotřebitelem, pak v případě, že se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Jste-li spotřebitelem, odpovídám i za to, že se vady nevyskytnou v záruční době, která činí 24 měsíců od převzetí zboží. Nejste-li spotřebitelem, záruku neposkytuji a odpovídám vám pouze za vady, které má věc při převzetí.
4. V případě výskytu vady, kterou nelze odstranit nebo v případě opakovaného výskytu vady po opravě nebo výskytu většího počtu vad máte právo požadovat výměnu věci za novou a nebo od smlouvy odstoupit. V případě odstranitelné vady na dosud nepoužitém zboží můžete požadovat odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny a nebo, není-li to neúměrné, požadovat výměnu zboží za nové. V případě, že neodstoupíte od smlouvy nebo neuplatníte právo na dodání nové věci bez vad nebo na výměnu součásti či opravu věci, můžete požadovat přiměřenou slevu. Přiměřenou slevu můžete žádat i v případě, že bych nebyla schopna vám novou věc bez vad dodat, vyměnit její součást nebo věc opravit, stejně tak i v případě, že bych nezjednala nápravu v přiměřené době nebo že by vám zjednání nápravy působilo značné obtíže.
5. Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud byste před převzetím věci věděli, že věc má vadu, anebo byste vadu sami způsobili. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na opotřebení zboží způsobené jeho užíváním, na vady způsobené nesprávným užíváním zboží, nedodržením návodu, nevhodnou údržbou nebo nesprávným skladováním. U věcí prodávaných za nižší cenu, neodpovídáme za vadu, pro kterou byla sleva poskytnuta.
6. Pokud vám nebyl produkt dodán v dodací lhůtě, prosíme, zkontrolujte nejprve složky „hromadná pošta“, „promo“ nebo spam. Pokud ani tam produkt nenaleznete, uplatněte reklamaci dle následujícího odstavce.
7. Reklamaci uplatněte bez zbytečného odkladu po zjištění vad. Reklamaci můžete uplatnit emailem na moji elektronickou adresu eva@bareva.cz , nebo zaslat písemně na moji adresu uvedenou v čl. II VOP. Uvítám, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Reklamaci vyřídím bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se výslovně nedohodneme jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace vám poskytnu písemné potvrzení.
U hmotných výrobků (nevztahuje se na návody a kurzy) poskytuje prodávající kupujícímu záruku za jakost zboží v délce 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. Neoprávněná reklamace nemá žádný vliv na délku a běh záruční doby. Záruka se vztahuje na vady materiálu, funkční vady, vady vzniklé při výrobě či kompletaci zboží provedené prodávajícím. Nevztahuje se na běžné opotřebení a vady vzniklé užíváním zboží či na vady vzniklé nešetrnou a nesprávnou manipulací se zbožím či nesprávnou údržbou. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé vnějšími vlivy.
Reklamace
V případě, že se na zboží objeví vada, kterou kupující považuje za záruční vadu, upozorní na ni písemně el. poštou prodávajícího s uvedením jejího popisu, je-li to možné, pak i s fotografií vady. Účelem této komunikace je předcházet zasílání zboží k reklamaci, ačkoliv se o nejedná o záruční vadu a úsporu nákladů kupujícího.
Dohodnou-li se strany na tom, že se jedná o záruční vadu, nebo trvá-li prodávající na skutečnosti, že se jedná o záruční vadu, pak prodávající odešle řádně zabalené zboží na adresu prodávajícího. Jakékoliv škody či jiné náklady vzniklé v důsledku přepravy zboží, jdou k tíži kupujícího, který je řeší s příslušnou přepravní společností.
Po obdržení reklamovaného zboží prodávající zboží prohlédne a jedná-li se o záruční vadu, provede nápravu, v opačném případě reklamaci odmítne a vrátí zboží kupujícímu. O způsobu vyřízení reklamace (uznání reklamace jako oprávněné nebo odmítnutí reklamace jako neoprávněné) vyrozumí prodávající kupujícího el. poštou.
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu této součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady se považuje, pokud se stejná vada projeví potřetí.
Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
Reklamace bude vyřízena nejdéle do 30-ti dnů od jejího uplatnění. V případě nevyřízení reklamace v této lhůtě má kupující právo na výměnu věci za stejnou novou bezvadnou věc, nebo může od smlouvy odstoupit. Výběr mezi výměnou věci a odstoupením od smlouvy náleží kupujícímu.
Vzhledem k tomu, že zboží dodávané prodávajícím má charakter jedinečnosti, tzn. každý kus je originálem, nelze v mnoha případech vadnou věc nahradit věcí novou. V takovém případě je výměna věci možná jen na základě dohody smluvních stran. Právo na volbu odstoupení od smlouvy zůstává kupujícímu zachováno.
IX. Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
1. Máte-li k uzavřené kupní smlouvě, jejímu plnění či mojí činnosti nějakou stížnost, kontaktujte mě prosím na adrese uvedené v čl. II. VOP nebo na elektronické adrese eva@bareva.cz.
2. Podnikám na základě živnostenského oprávnění, kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad, dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.
3. Pokud mezi námi jako prodávajícím a spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz.
4. Uvádím, že nejsem vázána žádnými kodexy chování (§ 1826 odst. 1 písm. e) NOZ).
X. Závěrečná ustanovení
1. Kupní smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Prodávajícího a Kupujícího ze smlouvy vyplývající.
2. Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem na odkaze uvedeným na prodejní stránce nebo na odkaze zaslaným na vaši emailovou adresu.
3. Vezměte prosím na vědomí, že jsem oprávněna tyto VOP jednostranně měnit, pro kupujícího však vždy platí text obchodních podmínek účinný v okamžiku odeslání objednávky. Na tento text se můžete podívat pomocí odkazu, který obdržíte v e-mailu potvrzujícím objednávku.
4. Tyto VOP jsou účinné od 1. 7. 2024.
S velkou vděčností, že využíváte mých služeb Ing. Eva Bartušková
